Generalforsamling: Formandens beretning

525600 minutes, how do you measure, mesure a year. Sådan synger de i musicalen Rent og selv om google fortæller at et år faktisk er 525.960 minutter så er det stadigt et godt spørgsmål. For hvordan måler man et år.

Som formand kan det måles på mange ting.

Hvor mange nye medlemmer har man fået

Hvor mange nye projekter Har vi arrangeret

Hvor mange publikummer har vi haft

Eller hvor mange penge har vi tjent

I løbet af vores 515.520 minutter som forening, har der været mange ting at måle på.

For 515.520 minutter siden, eller til jer som ikke regner i minutter, den 19. Juni 2017 blev SMUK teater stiftet som en forening. En stiftelse der har krævet utrolig meget forarbejde og der har på intet tidspunkt været tvivl om at Thomas, Kristina og John har gjort et kæmpe stykke arbejde for at dette skulle ske.

Da vi efterfølgende havde bestyrelsesmøde og blev peget på mig som formand, blev jeg meget beæret over denne tillid, hvilket også gjorde det helt umuligt for mig at sige nej.

En af de første beslutninger der blev taget i bestyrelsen var at gøre Arne Jørgensen til SMUK teaters allerførste æresmedlem. Arne har altid gjort et stort stykke arbejde for amatørteater i Skarrild og det ville vi takke ham for, så hvilken bedre måde at gøre det på end at gøre ham til æresmedlem.

Derefter gik minutterne hurtigt og inden vi havde set os om var det 31. Januar og ”Der var en gang?” havde premiere. Jeg håber at de 419 publikummer der var inde at se forestillingen, samt de 70 efterskoleelever der kom til generalprøven nød hvert eneste minutter lige så meget som de 25 aktører på scenen nød det. En forestilling der aldrig var blevet til noget hvis ikke folkene bag forestillingen ikke have lagt uanede mængder at minutter ja sågar timer i. Uden vores fantastiske scene byggere, lysfolk, lydfolk, band, kostumedamer, sminke hold og ikke mindst Thomas, Kristina og John var forestillingen ikke blevet til noget. Så det vil jeg sige jer tak for.

I løbet af vores nuværende 515.523 minutter levetid (ja jeg har nok snakket de første 3 minutter nu), er der sat flere projekter i verden.

Det første nye projekt der så dagens lys var Smukke ord på team teateret som Thomas Thisted og Peter Thaisen har stået i spidsen for. Smukke ord på team teateret har været et arrangement hvor 130 mennesker fordelt på 3 gange har kunne opleve poetry slam i team teatrets skønneste omgivelser. Det har været 3 underholdende aftener Thomas og Peter fik stablet på benene i samarbejde med Team teateret.

Der er for den kommende tid også sat flere projekter i værk.

Til oktober kan SMUK teater præsentere ”I rum sø” som er en absurdkomedie, der bliver spillet i Herning og i Aarhus.

I slutningen af januar 2019 er det musicalen ”Frøken Nitouche” der bliver spillet. Her vender SMUK teater hjem til deres base i Skarrild.

Jeg er dog sikker på at med det ambitionsniveau der er i SMUK teater, så bliver det ikke de eneste projekter i den kommende tid.

Inden jeg bruger alt for mange af jeres minutter vil jeg runde af med at besvare mit eget spørgsmål, hvordan måler jeg som formand et år?

Det måler jeg i stolthed, for er der en ting jeg er blevet i løbet af det år der er gået, er det stolt. Stolt over at være en del af en forening der har så mange ambitioner, så mange gode arrangementer og så dygtige folk der knokler for at det hele kan lade sig gøre.

Jeg er en stolt formand der ser tilbage i tiden, men jeg er også en formand der er sikker på at jeg nok skal blive stolt i fremtiden.

Tak for i år og velkommen til SMUK året 2018/19

Udvalgte blogindlæg
Kom tilbage igen snart
Når indlæg er udgivet, kan du se dem her.
Seneste blogindlæg
Sorter efter tags